Kinevezték a járási hivatalok vezetőit

Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter december 17-én hétfőn ünnepélyes keretek között kinevezte a járási hivatalok vezetőit.

 
Januártól vidéken 175 járási hivatal és a fővárosban 23 kerületi hivatal kezdi meg működését a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként, hogy a megyei szintén alacsonyabb államigazgatási feladatokat ellássák. A  járási hivatalvezetők ma tették le az ünnepélyes esküt Budapesten, a Millenárison.

A járás hivatal vezetőket   a megyei és fővárosi kormánymegbízottak  javaslatára  a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki határozatlan időre.  A járási hivatalvezetők feladata az lesz, hogy a jogszabályokban és belső szabályzatokban a hatáskörükbe utalt feladatokat ellássák, biztosítsák a járási törzshivatal és szakigazgatási szervek feladatellátását, a hivatal működésének üzemeltetetést, s ők gyakorolják a munkáltatói jogokat a járási hivatal és szakigazgatási szerveinek kormánytisztviselői felett.
A hivatalvezetők kiválasztásánál a cél az volt, hogy szakmailag felkészült, közigazgatásban jártas vezetők kerüljenek a hivatalok élére. Kinevezésük feltétele a felsőfokú végzettség és legalább 5 év közigazgatási gyakorlat, amelybe beleszámít az országgyűlési képviselői tevékenység és a polgármesteri tisztség betöltése is.
A kinevezett járási hivatalvezetők átlagosan 12 éves közigazgatási gyakorlattal rendelkeznek. Közel kétharmaduk jogász végzettségű, s több mint 60-an a jegyzői munkát cserélik fel a járási hivatal vezetésére.  A most kinevezett vezetők 52%-a nő.
Hét közülük jelenleg országgyűlési képviselő, ők a következő választásig megtarthatják mandátumukat, azt követően a két tisztség összeférhetetlen. Tizenegyen polgármesterek, ők a törvény értelmében – lemondanak polgármesteri tisztségükről.
Mint ismert, a járások kialakításáról tavaly szeptemberben döntött a kormány, a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a Jó Állam kialakításának egyik fontos állomásaként. A cél az volt, hogy olyan modern kori járások jöjjenek létre, melyek hozzájárulnak a mai közigazgatásnál alacsonyabb társadalmi költséggel, hatékonyabban és ügyfélközpontúan működő területi közigazgatás létrejöttéhez.
A járások kialakításának alapelve az volt, hogy a megyék határaihoz igazodva az állampolgárok számára biztosítsa az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférést és a jelenleg létező ügyintézési helyszínek lehetőség szerint maradjanak meg.
A januárban induló járási hivatalok elsősorban okmányirodai feladatokat, a gyermekvédelmi és gyámügyeket, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektől. Jövő évtől a járási hivatalokon belül szakigazgatási szervként fog működni a járási gyámhivatal, a járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal, a járási földhivatal, a járási munkaügyi kirendeltség.

Csongrád megye    Csongrádi  járás:       Dr. Holubán Csilla
Csongrád megye    Hódmezővásárhelyi    Dr. Makó András
Csongrád megye    Kisteleki                   Darabos Orsolya Katalin megbízott hivatal vezető
Csongrád megye    Makói                       Weszely Tamás
Csongrád megye    Mórahalmi            Dr. Szántó Mária
Csongrád megye    Szegedi                    Bodó Imre
Csongrád megye    Szentesi          Dr. Tóth Flórián

Dr. Tóth Flórián, Szentesi Járási Hivatal vezetője (Csongrád megye)
Dr. Tóth Flórián 1973-ban született Tiszafüreden. 1998-ban a Miskolci Egyetemen jogászként doktorált. Ügyvédjelöltként kezdett dolgozni, 1999-től jegyzői referens volt a hódmezővásárhelyi polgármesteri hivatalban. 2000-ben Tiszaigar, 2006-ban Fábiánsebestyén jegyzője lett, mely tisztségét mostani kinevezéséig töltötte be.
A Szentesi Járási Hivatal székhelye: Szentes. A szentesi járáshoz tartozó települések: Árpádhalom, Derekegyház, Eperjes, Fábiánsebestyén, Nagymágocs, Nagytőke, Szegvár, Szentes.

Varga Márta
kommunikációs vezető

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.