Kiemelkedő pedagógiai munkáért 14-en kaptak elismerést

A május 31. pedagógusnapi ünnepségen Szentesen, a Megyeháza Konferencia és Kulturális Központban az alábbiak részesültek elismerésben kiemelkedő pedagógiai munkásságukért:
Szentes Város Önkormányzata a 12/2023. (V.25.) számú önkormányzati rendelete alapján a 2025. évi Pedagógusnap alkalmából „Kiemelkedő pedagógiai munkájáért” elismerésben részesíti az alábbi pedagógusokat:
1./ Szentesi Felsőpárti Óvoda dr. Mátéffy Ferenc Tagóvodája – Taryné Molnár Eszter
Szakmailag felkészült, nagy rutinnal rendelkező, módszertanilag kiteljesedett, elkötelezett, stabil személyiség. Munkáját a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, a közösségért érzett felelősség, az egyéni bánásmód jellemzi. Kiemelkedő felelősséggel vezeti csoportjait, legfontosabb számára a játék és élményközpontú nevelő-fejlesztő munka. Nyitott az új dolgok befogadására, mérvadó számára az együtt gondolkodás, a csapatmunka. Pályafutása során folyamatosan képezte/képezi magát. Mind szakmailag, mind emberileg mindig a gyermekek érdekeit tartja a legfontosabbnak.

2./ Szentesi Központi Óvoda Árpád utcai és Farkas Antal utcai Tagóvodája– Tóthné Jónás Ildikó
Kiemelkedő területnek értékelendő az óvoda arculatát képező néphagyományok átörökítését szolgáló, illetve a jeles napok tartalmát megismertető tevékenységek valós tartalommal történő megtöltése, majd azok játékos formában történő átadása. Feladatainak teljesítése során a pontosság és alaposság jellemzi. Fontos az intézményi szintű, önértékelést támogató munkaközösség vezetőjeként végzett munkája, melynek során évek óta koordinálja a pedagógusi, vezetői és intézményi önértékelés folyamatát, nyomon követi az online felületen elvégzendő feladatokat. 2014. óta az óvoda munkáját támogató Szentesi Kíséri Óvodásokért Alapítvány tevékenységét kuratóriumi tagként segíti. Sikeres pályázóként 2022-ben a Népviselet napja alkalmából meghirdetett országos versenyen 1. helyezést ért el az akkori nagycsoportos gyermekeivel.
3./ Szentesi Deák Ferenc Általános Iskola – Oberna Márta
1993-ban került a szentesi Deák Ferenc Általános Iskolába, azóta rendszeresen osztályfőnök. Erőssége az egyéni bánásmód, a differenciálás alkalmazása tanítási munkájában. Tanítványait rendszeresen készíti fel versenyekre, ahol eredményesen szerepelnek. Tudását számtalan továbbképzéssel, alternatív módszerek kipróbálásával is fejlesztette. Alkalmazott Freinet módszert, munkájába beépíti pl. drámapedagógiai vagy épp meseterápiás elemeket. Nagy hangsúlyt fektet az olvasóvá nevelésre, a hasznos közösségi programokra, valamint a szülőkkel való kapcsolattartásra. Munkamorálja évtizedek óta töretlen, példaként szolgál valamennyi pedagógus előtt.

4./ Szentesi Klauzál Gábor Általános Iskola – Horváth Ferenc
Munkaközösség-vezető, tantárgyainak szakavatott tudója. A digitális oktatáshoz kapcsolódóan saját tananyagot fejleszt, azt innovatív oktatási módszertani bemutatókon jó gyakorlatként megosztja kollégáival. Munkáját példamutató tantárgyi tudása mellett a tanulók fejlesztésének középpontba állításával oldja meg. Tanulókkal kiváló kapcsolatot ápol, minden esetben segítőkész, problémamegoldó a felmerült nehézségek kapcsán. Szaktárgyai egyúttal hobbijai is, mely hozzásegíti a hiteles tanári szerep megvalósításában. A tanári kar meghatározó, bár csendes tagja.


5./ Kiss Bálint Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde – Czibulya Anita
2018 óta tagja a Kiss Bálint Református Általános Iskola tantestületének. Magyar nyelv és irodalom, környezetismeret és testnevelés tárgyakat tanít. A gyermekek szeretete határozza meg mindennapjait. Alapelve, hogy „miatta, általa és vele” akarjanak a kisdiákok az iskolában lenni. Kedves személyisége, magasfokú empatikus készsége, mosolya a kisgyermekek számára a legnagyobb motiváló erő. Rendszeresen készíti fel tanítványait mese-, és versmondó versenyekre, melyeken szép eredményeket értek el. Ötleteivel segíti az intézmény életét, az iskola által szervezett területi- és országos tanulmányi versenyeken szervezőmunkája kimagasló, mindig és mindenben lehet rá számítani. Tanítópárjával egy speciális értékelési rendszert dolgozott ki, mely a játékosítás elveire épül.

6./ Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola és Óvoda – Kiss Anita Erzsébet
Intézménye minőségi oktatását biztosítja matematikából és földrajzból. Feladatait szaktanárként, osztályfőnökként egyaránt igényesen, precízen látja el. Empatikus és segítőkész hozzáállásával, diákjai személyes és tanulmányi fejlődését egyaránt figyelemmel kíséri, mindig kész meghallgatni és támogatni őket. A nevelésben a következetességet, a példamutatást és a másik ember elfogadását tartja igazán fontosnak. A nehezebben kezelhető, problémás diákhoz és szülőhöz is mindig megtalálja az utat. Határozott, igazságos nevelési stílusa eredményes, osztályai szabálykövetők, szorgalmasak, céltudatosak és nagyon összetartó közösségek.

7./ Szentesi Lajtha László Alapfokú Művészeti Iskola – Mészárosné Suha Csilla
Az intézmény főállású zongora tanára, és a billentyűs tanszak vezetője. A gyermekek nevelését-oktatását lelkiismeretesen, nagy elhivatottsággal végzi. Tanítványaival szemben következetes, akik szeretik és felnéznek rá. Barátságos, szeretetteljes környezetet teremt óráin, ahová nagy lelkesedéssel járnak a kisiskolás, de a felnőtt növendékek is. Szakmai munkáját precizitás jellemzi, melynek eredményei megmutatkoznak megyei, területi és országos megmérettetéseken. Tanszakvezetői feladatait alaposan és körültekintően végzi, mindig a gyermekek és a kollégák érdekeit szem előtt tartva. Szentes város kulturális életében is jelen van, növendékeivel szívesen vállalnak fellépéseket megnyitókon, ünnepségeken.

8./ Horváth Mihály Gimnázium – Volosinné Lucza Éva
1986-ban szerezte meg orosz nyelv és irodalom és francia nyelv és irodalom szakos tanári oklevelét, majd 1998-ban német szakos nyelvtanári diplomát szerzett. 1985-től tanított a szentesi Horváth Mihály Gimnáziumban, ahol 15 évig vezette a nyelvi munkaközösséget. 2019-től a Csányi Alapítványnál is tanít. Pedagógia munkáját magas szintű felkészültség és kreativitás, lelkiismeretesség, pontosság és megbízhatóság jellemezte. Tanítványaival igyekezett megszerettetni az általa tanított nyelveket és az adott népek kultúráját. Erre bizonyítékként szolgálnak a sikeres versenyek, a diákcsere kapcsolatok német, orosz és francia diákokkal egyaránt. Önmagát folyamatosan képezte, a továbbképzéseken kívül pedig minden alkalmat megragadott arra, hogy az adott nyelvterületen élő emberekkel minél többet találkozzon és tanár-diák cserekapcsolatokat építsen ki.

9./ Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum – Szárazné Katona Ágnes Anikó
15 éve dolgozik az intézményben történelem szakos oktatóként és osztályfőnökként is lelkiismeretesen tevékenykedik. Osztályfőnökként fontosnak tartja az alapvető értékek átadását, a diákok nevelését, a közösség építését. A nemzeti ünnepeinkhez kapcsolódóan rádiós megemlékezéseket szervez. Diákjait versenyekre készíti fel, felzárkóztató foglalkozásokat tart a rászoruló diákoknak. Hasznos tagja az oktatói testületnek, szépérzéke, kreativitása segíti az iskolai rendezvények színvonalas lebonyolítását. Lelkiismeretes, megbízható ember, akire a kollégái és a vezetőség mindig számíthat. Folyamatosan képezi magát, szakmai felkészültsége kiváló. Konstruktívan áll hozzá az iskolai feladatokhoz: bekapcsolódik minden olyan munkába, amely valamilyen módon szakterületéhez, érdeklődéséhez kapcsolódik.
10./ Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Zsoldos Ferenc Technikum – Pintér Etelka

Több mint 35 éve végez kiemelkedő munkát a magyar köznevelés és szakképzés területén. 2008-tól 2024-ig volt a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum Szentesi Zsoldos Ferenc Technikumának és jogelődjeinek igazgatója. Vezetése alatt az intézmény modern, a digitális készségek fejlesztésére nyitott szakképzési központtá vált. Példamutató módon vezette be az inkluzív oktatás gyakorlatát, és az iskolaelhagyás csökkentése érdekében is aktív intézkedéseket tett. Vezetése alatt több új képzés került bevezetésre pl. gépjármű mechatronikus, kozmetikus technikus, kéz- és lábápoló technikus. Emellett nagy hangsúlyt helyezett a különböző szakmák felnőttképzés keretében történő oktatására. Szívén viselte a hátrányos helyzetű tanulók felkarolását is, melyet a Rugalmas tanulási utak programjaival valósított meg. Jelenlegi, pedagógiai munkája kereskedelem ágazati szakos oktatóként is kiemelkedő.
11./ Hódmezvásárhelyi SZC Szentesi Pollák Antal Technikum – Vincze Mihály

A 2020/2021-es tanévben kezdett tanítani a HSZC Szentesi Pollák Antal Technikumban és kiváló munkája elismeréseként 2024 nyarán igazgatóhelyettesi kinevezést kapott. Meghatározó szerepe van a projekt alapú oktatás megteremtésében és népszerűsítésében, innovatív gondolkodásának köszönhetően diákjai az iskola és a város számára is hasznos szoftverfejlesztő projektekben (pl. a Nikola Tesla-musical weboldalának elkészítése, Petőfi 200 program) tevékenykednek. Kezdeményezője volt a kecskeméti Neumann János Egyetemmel való együttműködés megkötésének és az okleveles technikus képzés elindításának. Elhivatottan mentorálja az iskola fiatal szakmai oktatóit. Tanítványait sikeresen motiválja, jelentős részük jelenleg valamely műszaki felsőoktatási intézmény hallgatója.

12./ Alföldi ASzC Bartha János Kertészeti Technikum és Szakképző Iskola – Nagy János
Állategészségügyi üzemmérnök, a mezőgazdasági technikus képzésen tanít, állattenyésztő szakmairányon. Pedagógusi munkáját a felelős állattartás iránti elkötelezettség, hivatástudat és az őszinteség jellemzi. Saját gazdasága az iskola gyakorlati képzőhelye, mellyel példamutatóan segíti az intézmény mezőgazdasági képzéseit, az utánpótlásnevelést. Az intézmény mellett működő Ciklámen Alapítvány Kuratóriumának tagja, az iskolai és városi rendezvények (pl. Lecsófesztivál) állandó, rendszeres szereplője.

13./ Csongrád-Csanád Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Szentesi Tagintézménye – Bene Katalin
12 éve dolgozik a Szakszolgálatnál, mint korai fejlesztő gyógypedagógus, de már előtte sok éven át ő volt a város és a környék egyetlen olyan gyógypedagógusa, aki a legkisebbekkel foglalkozott. A korai fejlesztés Szentesen összeforrott nevével, több száz, ma már nagy gyermek és fiatal köszönheti neki azt, hogy kisgyermekként visszavezette a normál fejlődés útjára és a későbbiekben könnyedén vette az akadályokat. A komplex gyógypedagógiai fejlesztés mellett elérhetővé vált jóvoltából a Szakszolgálatnál az ingyenes TSMT terápia. Szaktudásával folyamatosan segíti a védőnőket és a fiatal szülőket, a baba-mama klubok gyakori vendége.

14./ Terney Béla Kollégium – Dávid Ferenc
1996-ban kezdte pedagógusi pályafutását a Terney Béla Kollégiumban, ahol jelenlegi nyugdíjazásáig dolgozott. Kimagasló munkájának köszönhetően 2008-ban igazgatóhelyettesi megbízást kapott, az ezzel járó feladatokat 16 éven keresztül, egészen 2024-ig látta el. Feladatait mindig lelkiismeretesen, nagy odaadással, hihetetlen teherbírással és végtelen humorral, személyes példamutatással, a gyermekek fejlődését figyelembe véve végezte. A közművelődés és kultúra élete meghatározó részét képezi; közel 50 éve oszlopos és meghatározó tagja a szentesi Bárdos Lajos Vegyeskarnak.