Baranyi Toncsi szeptember 29-én haza érkezik

Támogatók körében.Némi technikai bonyodalom nehezíti Baranyi Antal Gábor több mint tízezer kilométeres európai kerékpártúrájának befejezését és a szerencsés hazaérkezést – olvassuk legutóbbi üzenetéből.

“Szeptember 19-én megérkeztem Budapestre. Szabó Adrienn és családjánál kaptam szállást. Elsőként itt kóstoltam igazi magyar vacsorát, lencsefőzeléket és jó finom húsos sonkát mellé körítve. Aztán jött a finom magyar körte, amit nem ettem 5 hónapon keresztül. Mert az északi országokban nagyon drága a gyümölcs. Végül Adrienn specialitása a gyümölcs teakészítés következett. Nagyon jó íze van. Ma pedig eltekertem (20-án)  a Budapesti támogatókhoz. Elsőként a Berguson kerékpáros túraboltba megköszönni a speciális kerékpáros cipőt, esőnadrágot, kamáslit, amit kaptam az útra tőlük. Aztán jött a Columbia, ők teljes ruházattal láttak el: esőkabát, hőtárolós tecnika felső, cipővel, táskával, sapkával, pólóval, és sorolhatnám még. Következett a Trexpert bolt, aki egy Red-fox orosz expedíciós sátorral támogatott. Végül a Charta Pack cégnél jártam, itt teljes vitamin és gyógyszer készlettel láttak el.

Szállásom: nővéremnél és férjénél szállok meg 2 napig. Holnapi nap megyek sajtótájékoztatóra 10-órára. Aztán Bugyi Kata Szentesi leányzó, jön fel Pestre vonattal, akinek az álmát közösen az én segítségemmel megvalósítjuk, a Balatont körbe tekerjük. Nehéz lesz, mert a szeptemberi időjárás a Balatonon esős, szeles, hűvös, hideg reggelek vannak. Én hozzá vagyok szokva, de neki kemény lesz.”

Ezen hazai kalandozás végén szeptember 29-én 14 órára várható az érkezése a Kossuth térre.

6 hozzászólás “Baranyi Toncsi szeptember 29-én haza érkezik” bejegyzésre

1. Baranyi Antal:

Ma nagyon izgalmas napom volt, le tekertem 100 kilométert. Kisebb falvakon tekertem és egyszer csak egy nemzeti park volt előttem. Úgy voltam, nem hagyom ki, áttekerek rajta. Nem volt lezárva a kapu csak egy kép volt, egy vadászgép volt lehúzva, ennyi. Úgy voltam, 15 kilométert kibírok minden terepen. Hát nem sokat tekertem, kb 4 vagy 5 km-t és egy fekete terepjáró megállt, és egy fegyveres késes férfi kérdezte, hogy mit keresek itt. De németül én nem tudok, csak kicsit értem. Azt mondta, ez a terület az oroszoké, ide senkinek nem szabad bejönni. Szigorúan tilos! A kerékpárt felraktuk a telepjáróra és 10 kilométerrel arrébb kitett, jó útat kívánt. Aztán találtam egy táblát, az volt rajta hogy az oroszok ott bombáztak. 1945 május 1-én hagyták abba. Ezt vettem ki. Haza megyek, utánaolvasok ennek, kíváncsi vagyok nagyon. De van még jó hírem is, 5 nap után elállt az eső a mai nap. Holnap Berlinbe gurulok.

2. Baranyi Antal:

Ma elhagytam Csehországot, 135km után megálltam Horn város előtt kb. 20km-re táborozni. Holnap a Dunánál leszek és kelet felé gurulok Szlovákia felé, Kovács Tamás barátomhoz, Kurt faluba. Az idő ahogy kértem, vissza jött a 10-12 fok.

3. Baranyi Antal:

132km után letáboroztam a Duna mellett. Szakadó eső volt, néhol kis jég darabokkal. Holnap Bécs városon gurulok keresztül. Táborhelyem Korneuburg előtt van 6km-re. Az idő nagyon jó, 16fok, néhol esik néhol nem. Ilyen időben lehet legjobban bringázni.

4. Baranyi Antal:

Tegnap elkezdett esni az eső, azóta is esik. Norvágia után azt kell írjam, hogy ez nem is eső, csak erőlködik. Bécset és Bratislavát elhagytam, még a dunai kerékpárúton vagyok. Eső volt egész nap, de hátszél is. 152km után úgy voltam vele, letáborozom Gabcikovo város előtt 12km-re. Kovács Tomi barátom holnap végez a kerékpáros utazásával, mondta hogy találkozzunk Komárnoban 12órakor, hát nem tudom, oda érek-e. Az kb 80km délre, nem érek oda sajnos. Majd meglátjuk mi lesz.

5. Baranyi Antal:

Sziasztok! Ma megálltunk Balatonbogláron. Az idő nagyon jó, ez a szeptemberi hónap nagyon szép. Nincs meleg és nincs hideg. Kata is nagyon jól bírja a kiképzést. 1-2 év és neki is lehet utazni kerékpárral. De nem ilyen hosszúkat és durva terepen. Azt mondja, nagyon tetszik neki. Nagyon nagy köszönetet szeretnék mondani Nagy Henrik kerékpárszervizes barátomnak, először is hogy az én bringám kibírta az eddigi hosszú utam, plusz Kata is meg birja csinálni a körtúráját. Ha valakinek gondja van a kerékpárjával, akkor Henrik barátomat keresse. Balatoni utazásom alatt összetalálkoztam szentesi barátommal, Antal Andrással. Gondolom sokan ismerik, nagyon jó kárpitos. Holnap elmegyünk Katával brigázni a környéken, itt a Balatonon. Szerdán tovább gurulunk.

6. Baranyi Antal:

Bővebben: http://haladastitka.hu/
    Tegnap reggel Kovács Tamás barátommal beszéltem telefonon. Vele másztam meg tavaly a Mont Blanc 4808 méteres csúcsot. Úgy beszéltük, hogy ők is párjával kerékpártúrán vannak, hazafelé tartanak. Déli órát beszéltük, hogy találkozunk Komárno városban, Szlovákiában. Így is, lett 80 km-t le is nyomtam nem sok pihenéssel. Az utazásom során májusban itt voltam, megígértem neki, hogy hazafelé erre gurulok és pihenek nála pár napot.
    Az első találkozás jó volt az én részemről 135 nap után, mert egy olyan elvont bringással találkozni, mint én és ő is olyan gondolkodású élet filozófus. Ennek csak örülni lehet. Aztán később jöttek Tomi szülei elébünk és egy jót fagyiztunk. Mindannyian eltekertünk Kürt faluba. A vacsora pedig grillezés volt. Holnapi nap eltekerünk Kenzel gyárba. Az egy híres Szlovák kerékpár gyár. Következő expedíciós kerékpáromat, amit én tervezésem szerint remélhetőleg előkészítik. http://www.kenzel.sk/ Most pedig itt pihenek 1-2 napot. Szerdán tovább, gurulok Pestre. Már mindenki olvasta hogy mikor érkezek Szentes városban. Gondolom, csodálkoztok hogy miért nem hamarabb érkezek. Pihenés és lazításképpen még a magyar tengert, a Balatont körbe karikázzuk egy szentesi lánnyal, akinek régóta az álma, plusz haza szeretne tekerni Szentesre. A táv neki 500km. Remélem sikerül, majd adok neki motivációs erőt.

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.