Pénztárgépek – online

Katalin Team logója.A Katalin Team Adó- és Pénzügyi Tanácsadó KFT. ügyvezetõje, Kánvási Katalin közgazdász, igazságügyi adó- és járulékszakértõ
rovata.

Ismételten szeretném az érintettek figyelmét felhívni – de most egy kicsit bõvebben – a július 01-tõl kötelezõen alkalmazandó új rendszerre, melynek során a pénztárgépet üzemeltetõ vállalkozások elektronikus úton kötelesek adatszolgáltatásra az adóhatóság felé.

A gépi nyugtaadásra kötelezett adóalanyok, tevékenységek, üzletek körét a pénztárgépek és taxaméterek mûszaki követelményeirõl, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek és taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizelésérõl, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történõ szolgáltatásáról szóló 3/2013. (II. 15.) NGM rendelet határozza meg. Errõl a rendeletrõl egy korábbi cikkemben már írtam.
A Rendelet szerint nyugtaadási kötelezettségüket kizárólag pénztárgéppel, taxaméterrel teljesíthetik az adóalanyok a Rendelet 1. számú mellékletében meghatározott tevékenységük során. Így például a gyógyszertárak, kiskereskedelmi-, vendéglátási-, szálláshely-szolgáltatási-, kölcsönzési-, javítási tevékenységet végzõ adóalanyok. Ezen kívül egyes nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, az üzleteik kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.
Fontos kiemelni, hogy nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag taxaméterrel tehetnek eleget a taxi szolgáltatást nyújtó adóalanyok.
A kihirdetett rendelet rögzíti, hogy a pénztárgépeket fel kell szerelni úgynevezett adóügyi ellenõrzõ egységgel. Ez rögzíti és a rendeletben meghatározott szabályok szerint továbbítja a pénztárgépen keletkezõ adatokat a NAV felé.
Néhány vállalkozás használhatja a most meglévõ pénztárgépét, amelyhez a fenti egységet rögzíteni kell. Az adóalanyok 80%-ának azonban új pénztárgépet kell vásárolnia. Ehhez 50  ezer Ft-os támogatást lehet igényelni a NAV-tól, ha megfelel az igénylési feltételeknek. A gyakorlatban ez úgy fog kinézni, hogy kap egy értesítést a NAV-tól az adózó, hogy jogosult az 50 ezer Ft felhasználására. Amikor megveszi az új gépet, ezt a dokumentumot átadja az üzlet eladójának, és így 50 ezer Ft-tal kevesebbet fizet ki az üzletben. Az üzlet a NAV-tól megkapja a támogatott összeget.
A legtöbb kiskereskedelmi egységben nincs internet kapcsolat. Július 01-ig mindenkinek gondoskodnia kell errõl, hiszen amíg a pénztárgép üzemel, az internetnek is üzemelnie kell az adatátvitel miatt.
Amennyiben van olyan adózással kapcsolatos téma, amelyrõl szívesen tájékozódna jelen kereteken belül, kérem, juttassa el hozzám témajavaslatát az alábbi e-mail címre: katalin2012@invitel.hu, vagy kérje telefonon: 06/20/985-17-07.            (x.)               

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.