Buszállomás – 150 millióból

Lapzártánkkor, december 8-án délután történt a Tisza Volán szentesi autóbusz állomásának ünnepélyes avatása. A beruházást Molnár Albert, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára avatta fel, és  néhány kedves gondolattal átadta az utazóközönségnek.

Pályaudvar_avatás_után.jpgIrigylésre méltónak nevezte Molnár Albert a szentesi fejlesztést, mondván székesfehérváriként, ott még elõtte állnak  mindennek. Majd így folytatta.
– A kormány 10 milliárd forintot biztosított a Volán vállalatok részére fejlesztési keretként. 9 milliárd forintot autóbusz beszerzésre, míg a maradványt egyéb célberuházásokra költhetik. 700 millió forintból a környezetvédelmi szempontoknak megfelelõ motorokkal tudják ellátni a jármûveket, – mondta.
A szegedi székhelyû Tisza Volán saját beruházásként mintegy 150 millió forintból építtette meg az új szentesi létesítményt, ahol mintegy tízezer utas fordul meg évente. Az államtitkár arról is említést tett, hogy kétszeresére nõtt az utóbbi idõben az autópályák száma az országban. Az a cél, hogy minden város 30 kilométeren belül kerüljön az autópályához.
Szirbik Imre polgármester vendégváró városnak nevezte Szentest, ahova nem mindegy, hogy az utazóközönség milyen érzésekkel érkezik. Az önkormányzat a beruházás gyorsításán fáradozott, – mondotta, és folyamatosan rendben tartja az állomás környezetét. Kívánta, hogy a társaság üzleti könyveiben is mielõbb pozitívan tükrözõdjék a befektetés.

Dr. Szeri István, a Tisza Volán Rt. vezérigazgatója is szólt a megjelentekhez, megragadva az alkalmat, hogy megköszönje a tervezõk és kivitelezõk munkáját. – Fontos volt az idõtényezõ, – mondta, s a mûszaki meglepetések ellenére is elkészültek határidõre a felújítással.

Szeged után Szentes a legnagyobb közlekedési centrum, – tette hozzá. Fontosnak nevezte egyúttal, hogy az utasokat kiszolgáló létesítmények is megújultak. Hangsúlyozta továbbá, hogy nem állnak meg: a következõ lépés Hódmezõvásárhely, majd Makó, azt követõen pedig Szeged autóbusz pályaudvarának felújítására kerül sor. A jövõre Vásárhelyen induló munkákhoz az ÁPV Rt. is biztosít forrást, míg a szegedi mintegy 12 milliárdos projekt társfinanszírozásban készül majd. A létesítmény egy bevásárló komplexum része lesz.

Az utóbbi idõben különbözõ lakossági észrevételek is napvilágot láttak, talán nem véletlenül.  Kátai Ferenc véleménye:  “Az AKÖV Szentes, Erzsébet téri árkád  alatti, a múlt század 60-70-es évei buszállomása a Szabadság térre költözött. A peronok fölé emelt fémszerkezeten a sátoranyag az idõjárás viszontagságainak kevés ideig állt ellen. A fémszerkezetet átalakították, hullámlemezt használtak. Jó lett, megszoktuk. A költségeket a Volán, ill. utasok, fizettük. A mostani kivitelezés, mind a burkolat, mind a homlokzat szép, látványos.

A peronok fölé épített íves tetõszerkezet is. De nem csatlakozik a fõépülethez! Miért? A fedetlen szakaszon a csapadék az utasokra csurog. A hódmezõvásárhelyi létesítmény  esetében a diletációs hézag néhány centiméter. A szegedi szerkezetileg egységes. 

Kép és szöveg: dt.  

Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.