Mi-minden került a HUNOR COOP karácsonyfája alá?

A Kertvárosi Szupermarket karácsonyi dekorációja kapta idén az első díjat.

A bolti eladók részéről a vásárlók felé egyre több és több szakmai tudás, figyelmesség, előzékenység nyilvánult meg egész évben. Érzékelhető, hogy a mindennapi rutin közben is odafigyelnek ránk, a kedvesség nem csak egy mosoly, hanem őszinte érdeklődés. Ebből is jutott bőven a HUNOR COOP karácsonyfája alá ezekben a napokban. Ám a társaság vezetősége is értékeli a sok apró gesztust, a szorgalmat, a megszerzett tudást, hiszen a karácsonyfa alatt ott van a dolgozók számára az éves munkáért megérdemelt jutalom. A vezetők karácsonyfája alá mindennek a hozadéka került. A pozitív szemlélettel meghozott döntések eredménye, a környezettudatos gondolkodásból, a mindig megújulni, fejleszteni, a vásárlóknak minél többet és jobbat nyújtani szemlélet fáradhatatlan igyekezete. Megkérdeztük, hogy mit gondol minderről Mészáros Zoltán, a HUNOR COOP ZRt. vezérigazgatója?

Mészáros Zoltán vezérigazgató.

Vezérigazgató Úr! Mennyire elégedett az idei évi tervek teljesülésével? – tudakoltuk elsőként.
-2018 csúcs évünk volt. Körültekintően kellett ezért a 2019-es évet terveznünk, kicsit visszafogottabban mertünk számolni. Erről az évről azt mondhatom, hogy jó év lesz. Nem tudtuk elérni a 2018-as kiugró eredményeket, december közepén azonban már elmondhatom, hogy a terveink teljesülnek.

Hogyan foglalná össze az év legjellemzőbb tanulságait?
-Egyre inkább szembesülünk azzal, hogy az élelmiszer piac kezd átalakulni. A magyar emberek igénye a minőségi élelmiszer irányába változik, ami nagyon fontos, igazából egészségesebb, tisztább, a „magyarabb” termékekre van kereslet. Tanulmányok igazolják, hogy az élelmiszer-fogyasztás legnagyobb nyertese a vendéglátás. A plusz jövedelmeket a családok utazásra, szállodára, éttermekre költik. A bérfejlesztésben megnyilvánuló többlet jövedelem ott van a piacon, ám nem nálunk költik el. Próbáltunk ehhez a tendenciához alkalmazkodni, választva az előre menekülést.

A Mórahalmi COOP ABC ünnepi dekorációja lett a második.

Mit jelentett mindez a gyakorlatban?
-Míg a tavalyi év eredményesség szempontjából, addig az idei a fejlesztések tekintetében bizonyul csúcsévnek. Teljesen újjáépítettük – pályázati forrás segítségével – a szegvári és a szentesi Kertvárosban lévő legnagyobb áruházunkat, 500 millió forintos befektetéssel a XXI. század elvárásainak megfelelő Coop Szupermarketekké váltak. Az átépítés idejére eső 3 havi forgalom kiesett, jövőre fog ez kompenzálódni. Egy másik pályázatnak köszönhetően több, elmaradott térséghez tartozó áruházunk eszközeit sikerült korszerűsíteni. Ezt a tendenciát folytatjuk jövőre is.

-Folyamatos a képzés a dolgozóik számára. Van a pultok mögött elegendő, megfelelően képzett szakember?
-Stabil a csapatunk. Összedolgoznak, és a lelkükben van, hogy a vásárlóért mindent megtegyenek. A pékségeinket viszont elérte a szakemberhiány. Két pékségünk van, az egyik Szentesen, a másik Kiszomboron. Eredményesen működnek, de pék szakemberre még szükségünk lenne.
-Igen, kiemelkedő volt ez az év a tréningek, az oktatás tekintetében is. Minden dolgozónk legalább 5-10 órás oktatáson vett részt. Várják, örömmel fogadják az eladóink az újabb és újabb lehetőségeket.

A Szegvári Szupermarket dekorációjából. Harmadik helyezettek lettek.

Milyen várakozásokkal vágnak neki a 2020-as esztendőnek?
-Úgy gondolom, hogy a 2020-as évnek jó alapot teremtettünk. Hallani lehet, hogy kétszámjegyű lesz a szakmai minimálbér emelése. Talán mindenhol a világon a kereskedelmi szakma anyagilag a legszerényebben elismert. Egyetértünk, jónak tartjuk a jövedelmek rendezését, ám nekünk, cégvezetőknek kell azt kitalálni, hogyan teremtsük elő a megnövekedett bérköltség fedezetét. A filozófiánk azonban továbbra sem változik, növekedni, piacainkat bővíteni, fejleszteni szeretnénk, ennek érdekében megragadjuk a pályázati lehetőségeket. Optimistán tervezünk, azzal a reménnyel, hogy egy év múlva hasonló eredményekről adhatunk majd számot, és ahogy az idén, legalább 3,5-4%-kal jobb lesz a forgalmunk dinamikája a tavalyinál.

Mit üzen ebben az ünnepi hangulatban a vásárlóknak, a szentesieknek?
-Karácsonykor lelassulunk kicsit, sokkal inkább egymásért, és együtt vagyunk. Ilyenkor el kell csendesedni, erőt gyűjteni, egymásnak örülni. A családi körben ünneplés rengeteg energiát tud visszapótolni. Ilyen, békés, boldog karácsonyt kívánok minden kedves Vásárlónknak, minden Kolléganőnek, Kollégának, a környezetemben, az itt élőknek. Legyen mindenkinek sikeres és boldog az újesztendő! Jó a jövőbe úgy tekinteni, hogy van egy célunk, amit el fogunk érni, mert minden nap teszünk érte. Mindenkinek ezt kívánom.

Dömsödi Teréz



Itt lehet hozzászólni !

A hozzászóláshoz be kell jelentkezni.